Hargailah kehidupan yang masih bersisa

Monday, September 19, 2011

DIARI KATA 2

Assalamualaikum w.r.t

Kadang kala bukan senang untuk kita puaskan hati semua pihak..Baik di mata kita tak bermakna baik juga di mata orang lain..Inilah yang tak dapatkan kita elakkan walau bukan itu yang kita mahukan..Bukan senang untuk lakukan yang terbaik, apa yang kita mampu..Hakikatnya bukan semua yang kita lakukan dapat di fahami oleh orang lain..Mereka mampu mengkritik apa saja asalkan segala beban dan tanggungan perasaan dapat dilepaskan..Adakah ramai yang bertanya dahulu? selidiki dahulu sebelum menyatakan apa-apa?? Mungkin mereka merasakan pendirian mereka adalah betul tanpa meminta sedikit pun penjelasan terlebih dahulu..tapi adakah mereka tahu sedikit demi sedikit ia akan membuatkan ada hati yang tercalar..

Andai kalian semua mengerti segalanya..andai kalian semua fahami diri ini dahulu, mungkin perasaan benci takkan menyelinap sedkit demi sedikit dalam hati ini..Bukan ini yang ku inginkan tapi diri kalian yang memaksa semua ini terjadi..

Ya Allah..andai ini yang kau uji demi menguatkan lagi imankan,,menjadikan aku seorang yang lebih tabah dengan ujian-Mu..akanku redha dengan segalanya..hanya Kau yang memahami segalanya..Mungkin Kau hilangkan seorang teman yang amatku perlukan buat sementara untukku berdikari atas kakiku sendiri...Ku harap perginya bukan untuk selamanya..

2 comments:

  1. benar kata kamu itu..dugaan akan menambahkan kekuatan iman kamu..bersabarlah..
    lgi satu, insyaAllah teman yang kamu amat perlukan itu sentiasa ada. what you need to do is just reach him, dia takkan pergi selamanya. kecuali kalau dia meninggal dunia..

    ReplyDelete
  2. em thanks...that's all i can say..:)

    ReplyDelete